به گزارش پایگاه خبری دارالوحدت فهرج؛ حجتالاسلام والمسلمین مرتضی قربانینژاد در بخشی از خطبههای نمازجمعه این هفته شهرستان فهرج با قدردانی از برگزارکنندگان جشنهای عید غدیر، از افزایش نارضایتیهای مردمی نسبت به برخی مشکلات و عملکردها در شهرستان انتقاد کرد و خواستار تحرک بیشتر مسئولان برای حل مسائل شد.
وی در سخنانی پیش از پرداختن به مناسبتهای هفته، از مسئولان، خیرین و مردم برای مشارکت در برگزاری جشنهای عید غدیر بهویژه جشن امامت و ولایت قدردانی کرد و گفت با وجود برخی کاستیها در اجرای برنامهها، تلاشهای صورتگرفته قابل تقدیر است.
امام جمعه فهرج در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان و افزایش گلایههای مردمی اظهار کرد: حجم شکایتها و نارضایتیهای مردم به حدی رسیده که دیگر قابل چشمپوشی نیست و مسئولان باید نسبت به این وضعیت تأمل جدی داشته باشند.
قربانینژاد گفت: برخی مسائل به مرحلهای رسیده که تحمل آن برای مردم دشوار شده است.
وی با بیان اینکه برخی از مسئولان با جدیت در حال خدمت هستند و باید از آنان قدردانی کرد، افزود: در مقابل، برخی نیز به جای حل مشکلات، موجب ایجاد چالش و کند شدن روند کارها میشوند.
امام جمعه فهرج همچنین با اشاره به مشکلاتی مانند وضعیت مسکن، زمین و اسناد مردم و نیز دشواریهای سرمایهگذاری در شهرستان گفت: در حالی که برخی شهرستانهای دیگر توانستهاند شرایط بهتری برای پیشبرد امور فراهم کنند، در این شهرستان گاهی سرمایهگذاران نیز با موانع مختلف روبهرو شده و از ادامه کار منصرف میشوند.
قربانینژاد تأکید کرد: مدیران باید برای حل مشکلات مردم پیگیرانه عمل کنند و در صورت لزوم موضوعات را از طریق استان یا حتی در سطح ملی دنبال نمایند.
وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولی توانایی پیشبرد امور را ندارد، بهتر است مسئولیت را به فرد دیگری واگذار کند تا مسیر خدمترسانی به مردم متوقف نشود.
امام جمعه فهرج با بیان اینکه کاهش جمعیت و مهاجرت از شهرستان نیز با برخی مشکلات اداری و مالکیتی مرتبط است، گفت: وقتی مردم در مسائل مربوط به زمین و اسناد با بلاتکلیفی مواجه باشند، طبیعی است که انگیزهای برای ماندن در شهرستان نداشته باشند.
وی در پایان از مسئولان خواست با تحرک بیشتر و توجه جدی به مطالبات مردم، برای بهبود شرایط شهرستان اقدام کنند و اجازه ندهند نارضایتیها بیش از این افزایش یابد.
انتهای خبر/ع