به گزارش پایگاه خبری دارالوحدت فهرج؛ حجتالاسلاموالمسلمین مرتضی قربانینژاد در خطبههای نمازجمعه این هفته شهرستان فهرج، با تشریح ابعاد پیام اخیر مقام معظم رهبری، بر ضرورت حفظ وحدت و پرهیز از برچسبزنی به مسئولان تأکید کرد.
وی گفت: مسئولان کشور با حسننیت و دلسوزی در حال پیگیری امور هستند و نباید با اتهامزنی و برچسبهای ناروا، زحمات آنان نادیده گرفته شود.
امامجمعه فهرج با اشاره به جایگاه حقوقی تصمیمات در نظام اسلامی، افزود: جمله «بنده علیالاصول نظر دیگری داشتم» به معنای تقابل با تصمیمات نهادهای قانونی نیست، بلکه بیان احترام رهبری به روند تصمیمگیری در شورایعالی امنیت ملی است و مسئولیت پاسخگویی در قبال نتایج اجرای توافقات نیز مستقیماً بر عهده رئیسجمهور و این شورا قرار دارد.
قربانینژاد با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی باوجود بیاعتمادی به دشمن، از موضع قدرت وارد مذاکرات شده است، تصریح کرد: اجازه ادامه مذاکرات مشروط به حفظ خطوط قرمز است و در صورت زیادهخواهی طرف مقابل، دولت موظف به واکنش قاطع است.
وی همچنین از مردم خواست که مطالبهگری خود را در مسیر تحقق شروط اعلامشده و با حفظ انصاف و بدون تخریب مسئولان دنبال کنند.
خطیب جمعه فهرج در بخش پایانی خطبهها، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حرم رضوی و شهید دکتر مصطفی چمران، روز اصناف و روز تبلیغ دینی را گرامی داشت و از اصناف خواست در فعالیتهای اقتصادی، شرایط معیشتی مردم را نیز در اولویت قرار دهند.
قربانینژاد در پایان با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، این ایام را فرصتی برای تعمیق معرفت و الگوگیری از ایثار و حماسهآفرینی حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) دانست.
انتهای خبر/ع