به گزارش پایگاه خبری دارالوحدت فهرج؛ سعید بدرآبادی طی گفتگو با خبرنگار ما گفت: سردخانه این بیمارستان تنها دارای دو جایگاه برای نگهداری اجساد است و این ظرفیت محدود، صرفاً برای متوفیان مراجعهکننده به بیمارستان و همچنین شهروندان شهرستان فهرج در نظر گرفته شده است.
وی افزود: بر همین اساس، این مرکز درمانی امکان پذیرش و نگهداری اجساد مجهولالهویه را ندارد.
رییس بیمارستان علی ابن ابی طالب علیه السلام فهرج با اشاره به اینکه این موضوع پیش از این نیز چندین بار به نیروی انتظامی اعلام شده است، افزود: در دو ماه گذشته جسد یکی از اتباع کشور همسایه بدون هیچگونه مدارک و مستندات قانونی از جمله تأییدیه پزشکی قانونی به بیمارستان منتقل شد. این در حالی بود که هیچ نام و نشانی مشخصی از متوفی وجود نداشت و مقرر شده بود ظرف ۲۴ ساعت وضعیت جسد تعیین تکلیف شود، اما متأسفانه این جسد حدود ۲۵ تا ۳۰ روز در سردخانه بیمارستان باقی ماند.
دکتر بدرآبادی تأکید کرد: ماندگاری طولانیمدت اینگونه اجساد در سردخانه، موجب اشغال ظرفیت محدود بیمارستان و در نتیجه ایجاد اختلال در روند خدمترسانی به مردم شهرستان فهرج میشود. به گفته وی، در نهایت با پیگیری مسئولان بیمارستان، جسد مذکور به شهرستان بم منتقل شد.
وی خاطرنشان کرد: پذیرش اجساد مجهولالهویه در بیمارستان فهرج، با توجه به امکانات و ظرفیت موجود، امکانپذیر نیست و این مسئله میتواند ارائه خدمات به مردم منطقه را با مشکل مواجه کند.
انتهای خبر/ع