به گزارش پایگاه خبری دارالوحدت فهرج؛ مهدی ماندشتی طی گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به استفاده گسترده از کودهای کشاورزی در باغات و مزارع اظهار کرد: در برخی موارد کودهای شیمیایی بهویژه کود اوره در استخرهای ذخیره آب حل میشوند و در صورت دسترسی دامها به این منابع آبی، احتمال بروز مسمومیت و حتی تلفات در دامها وجود دارد.
وی افزود: مسمومیت دامها با منابع نیتروژن غیرپروتئینی مانند کود اوره میتواند با علائمی همچون لرزش عضلانی، تشنج، خروج آب و کف از دهان و بینی، زمینگیری و در نهایت تلف شدن دام همراه باشد.
رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از دامداران خواست پیش از چرای دام در باغات و مزارع از آلوده نبودن منابع آب و علوفه به کودهای شیمیایی اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده علائم مسمومیت، دام را سریعاً از منبع آلوده دور کرده و برای درمان به مراکز دامپزشکی مراجعه کنند.