×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 June , 2026  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشدار دامپزشکی فهرج درباره خطر مسمومیت دام‌ها با کود اوره

به گزارش پایگاه خبری دارالوحدت فهرج؛ مهدی مان‌دشتی طی گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به استفاده گسترده از کودهای کشاورزی در باغات و مزارع اظهار کرد: در برخی موارد کودهای شیمیایی به‌ویژه کود اوره در استخرهای ذخیره آب حل می‌شوند و در صورت دسترسی دام‌ها به این منابع آبی، احتمال بروز مسمومیت و حتی تلفات در دام‌ها وجود دارد.

وی افزود: مسمومیت دام‌ها با منابع نیتروژن غیرپروتئینی مانند کود اوره می‌تواند با علائمی همچون لرزش عضلانی، تشنج، خروج آب و کف از دهان و بینی، زمین‌گیری و در نهایت تلف شدن دام همراه باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از دامداران خواست پیش از چرای دام در باغات و مزارع از آلوده نبودن منابع آب و علوفه به کودهای شیمیایی اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده علائم مسمومیت، دام را سریعاً از منبع آلوده دور کرده و برای درمان به مراکز دامپزشکی مراجعه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.