به گزارش پایگاه خبری دارالوحدت فهرج؛ مسلم علیزاده طی گفتگو با خبرنگار ما گفت: در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۴ حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر، یک شهروند در باغ کشاورزی در محدوده بین روستاهای نعیمآباد و دهسلطان توسط سرنشینان ناشناس دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و پژو پارس ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل شد.
وی افزود: پس از وقوع این حادثه، پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات گستردهای توسط مراجع قضایی و امنیتی آغاز شد. تا تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ هیچ خبری از وضعیت حیاتی این فرد در دست نبود تا اینکه در این تاریخ کلیپی از وی در فضای مجازی منتشر شد.
رییس حوزه قضایی فهرج ادامه داد: در کلیپ منتشر شده، فرد ربودهشده خود را سرهنگ بازنشسته سپاه معرفی کرده و از فرماندهان سپاه خواسته بود که دست از ظلم بردارند. اما بررسیها و استعلام از مراجع ذیصلاح نشان داد که وی یک کشاورز بوده و هیچگونه ارتباطی با سپاه پاسداران نداشته است. بر این اساس، انتشار این کلیپ اقدامی برنامهریزیشده با هدف اخاذی و تحت فشار قرار دادن خانواده و نهادهای مربوطه ارزیابی شد.
علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیریهای مستمر دستگاه قضایی، همکاری اداره اطلاعات شهرستان بم و وساطت ریشسفیدان منطقه، این گروگان سرانجام در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۵ آزاد شد و پس از انجام هماهنگیهای لازم از طریق بازارچه مرزی میرجاوه وارد کشور شد.
انتهای خبر/ع